Wednesday, December 30, 2009

.....

Untuk beberapa hari ini, sunyi menjadi peneman setia.

Sepi terlalu kuat memeluk. Seakan enggan pergi.


Puas menyuruh. Puas memaksa.


Dan ketika sunyi membalut kedinginan hati ini, memori lalu terbuka.


Aku rindukan sebuah anugerah yang pernah Dia berikan.


Aku rindukan susuk figura yang pernah menjadi teman.


Anugerah yang aku fikir, sangat cantik.


Dan aku fikir, semua manusia itu berdiri di landasan yang sama.


Menghargai bila kehilangan.


Perginya seorang insan, buat aku makin menghargainya.


Walau aku tahu, dia tak mendengar.


Aku sangat rindukan dia.


Dan ya, aku menangis.



Safawati Rustamin; 1985-2009

Alfatihah.

6 comments:

ainguzzle said...

Tegak bulu roma aku dan aku mula rasa basah terkumpul. Al-Fatihah

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

Aku hanya mampu memastikan memori-memori bersama dia tak luput. Aku tak ramai kawan. Bila hilang seorang kawan membuatkan aku rasa aku memang sangat tak ramai kawan.

ainguzzle said...

Aku pun tak ramai kawan. Mungkin ramai kenalan

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

Tapi aku berbangga kerana aku ada kawan. Aku tak perlukan kenalan yang ramai kerana itu kadang-kala merimaskan aku.

Unknown said...

u make me cry 2..:(

untung arwah dpt shbt spt kau..
moga arwah tenang di sana..

al-Fatihah..

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

Itu yang aku harapkan. Aku seperti yakin, arwah sedang bahagia di sana. Amin.