Tuesday, December 8, 2009

entri jahat untuk makhluk tuhan itu

Manusia kalau menipu, itu memang logiklah. Sebab manusia memang suka putar belit cerita untuk jadikan cerita tu lebih sedap didengar. Ok, tak semualah manusia macam ni. Adalah segelintir kan? Aku banyak kali dilingkari tubuh-tubuh yang suka menipu. (seringakali aku akan sumpah seranah juga, wtf!!) Aku tak baik pun, aku tak mulia pun, aku tak alim pun. Tapi aku penat dengan manusia yang suka bagi imaginasi lebih-lebih. Aku taknak tahu pun kemuliaan mereka. Aku tak hairan pun dengan ketinggian darjat mereka. Macam aku selalu cakap, pergi mamposlah!

Ini cerita 2 orang makhluk tuhan yang paling tak seksi. Oh ya, mungkin aku perlu gelarkan mereka "Makhluk Tuhan Paling Menipu." Menipu, menipu, menipu. Itu lauk sarapan pagi, makan tengahari, juga makan malam. Eh, tak dilupakan, itulah snek lazat mereka di kala minum petang dan juga saat kudapan. Yang seorang ni, mengaku bapak dia CEO tapi sebenarnya bapak dia pencacai aje. Ok, aku tak menghina kerja seorang pencacai sebab hakikatnya aku pun seorang pencacai. Dia suka berlagak dengan menyatakan Bahasa Inggeris tu juga makanan dia dan keluarga kat rumah. Cam bangsat kenyataan tu sebab adik dia yang masa tu darjah 5 @ 6 tak faham pun bila dia cakap "Wash your hand." Terkebil-kebil mata adik dia tak faham. Tuhan bayar cash wahai makhluk!

Yang seorang lagi dari mula kenal sampai sekarang, asyik nak menipu je. Kalau tak kantoi takpelah kan. Ini kantoi terang benderang. Patutlah ramai yang asyik mengadu pasal dia je. Ramai rupanya yang tertipu. Wei makhluk, kenapa perlu menipu? Kau dapat apa? Kepuasan? Macam hampeh je kan? Bosan aku dengan manusia-manusia macam ni.

Nota kaki: Entri ini entri yang jahat.

No comments: