Thursday, December 31, 2009

1:30 pagi

Jam hampir bergerak ke angka 1:30 pagi. Tik tok tik tok. Mata masih tak mampu dipejam. Sedari jam 10 malam, cuba untuk tidur. Konon nak tidur awal. Hampeh. Tidur pukul 10, pukul 11 dah terjaga. Lapar. Godek punya godek, jumpa maggi kari. Tak suka maggi kari. Kalau ada maggi ayam, 2bungkus sekejap je habis dihirup. Tapi lapar memaksa aku makan juga. Kan best kalau ada poket Doraemon. Boleh curi burger McD. Sambil makan maggi kari yang (takyah sebutlah), makan dried fish fillet. Beli kat Carrefour je. RM2.90 dapat 4bungkus. Gila murah.

Buka laptop, macam biasa buka Mukabuku. Terima kasih pada bekas Manager aku, Mrs Karina Mohamed Kamal yang memaksa aku buka akauan Mukabuku awal Januari 2009. Sekarang aku dah addicted dengan mendalah ni. Kalaulah dulu masa study aku addicted dengan buku-buku yang aku sangat tak suka dan menyampah, fuh, A dalam tangan. Managerial Economics, Financial Accounting 1 & 2, Malaysian Business Law, Company Law, Strategic Management, Money and Banking, Multimedia bla... bla... bla... ! Siapa yang tak berguna tu cakap ambil Bussiness Administration ni senang gila kucing-siam-yang-comel? (Ko tak suka kucing kan Amri?) Cubalah belajar wei!

Semalam aku sensitif. Damn! Dekat office aku menangis. Sambil borak dengan pembayar, aku tahan sebak. Aku tak tahu kenapa semalam ingatan aku pada arwah Safawati terlalu galak dan beria-ria bermain dalam otak aku. Aku pergi belakang dekat dengan surau, konon nak buat air. Tapi aku tahan menangis sambil basuh gelas. So klasik la kau ni Saufi Amri Mohamad Zahid. Tahan apa benda, dah nangis pun. Serius, aku sensitif dengan memori-memori lepas. Jom baca AL-Fatihah untuk arwah.

2 comments:

diana ghazali said...

mungkin dia sedang melihat awak dari syurga

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

mungkin dia sedang melihat kita semua dari syurga. entah bila masa kita untuk melihat mereka2 yg disayangi dari syurga pula.