Wednesday, December 9, 2009

jom kahwin

Sana-sini orang nak kahwin. Best siot perasaan nak kahwin. Diorang lah yang cakap. Tiap-tiap minggu pasti akan ada jemputan. Tak banyak pun, sekurang-kurangnya satu jemputan. Ada dekat, ada jauh. Dulu masa zaman hingusan (terima kasih kepada tisu), perkara yang paling tak suka dibuat adalah menghadiri majlis perkahwinan. Rasa macam buang masa. Masa tu fikir, "eleh, pergi sebab nak makan free." (poyo seh statement ni). Tapi sekarang suka juga pergi majlis-majlis macam ni. Seperti biasa aku suka tengok hantaran. Sebab boleh dijadikan panduan nanti. Senang dah tahu benda-benda wajib dalam hantaran.

Dulu zaman sekolah menengah, konon-konon bercinta. Very monyet punya cara. (monyet jadi mangsa, maaf ye). Sampai sekarang kalau teringat pasal wanita tersebut, aku rasa nak tergelak. Bangang, ko bercinta dengan aku pastu nak menggedik dengan kawan baik aku. Kawan baik, mari kita gelakkan dia.

Kena buka diari dan tengok siapa pula yang akan naik pelamin dalam masa terdekat. Nak kahwin jugalah. Tapi calonnya tiada. Susah betul nak cari calon. Ke memilih? Ah, mari bermimpi naik atas pelamin. Juga bermimpi tangan dipimpini oleh anak kecil. Memang best pun perasaan nak kahwin.

Moga bahagia ya semuanya. Dunia akhirat. Amin.

1 comment:

diana ghazali said...

Mmg btul. paling susah bila terpaksa pegi kenduri yg berlainan pada hari yg sama. maka terpaksa pilih satu.
Bukan memilih, maybe blum ada yg seswai :)