Monday, February 16, 2009

sebuah rumah cinta

Untuk menjadi penghuni sebuah rumah cinta, asasnya tidak perlu terlalu banyak dan serabut. Cukup kalau lantai, tiang, bumbung, dan dindingnya itu diselimuti kasih sayang yang mana didalamnya mempunyai kejujuran, kesopanan, keikhlasan, dan segala perkara-perkara yang mulia. Dan kerana hukum cinta itu bersifat sejagat, tiada alasan kenapa rasa cinta itu perlu ada sempadan untuk siapa kita harus mencintai dan dicintai.

Mungkin cinta itu berbeza kepada siapa watak yang ingin kita berkongsi rasa indah itu. Dan momen-momen yang tercipta juga lain rasa dan baunya. Cuma yang pasti, untuk apa watak sekalipun, tidak perlu ada kondisi untuk kita memberi dan menerima.

Februari, bulan yang diagungkan untuk meraikan cinta. Budaya yang telah menjadi satu hukum harus bagi kebanyakan pasangan ini diraikan demi cinta yang agung. Dan untuk meraikan cinta yang setia (walau bukan untuk meraikan hari cinta 14 Februari) kaki ini melangkah untuk mengatur perjalanan cinta di Istana Budaya bersama lagenda agung, Puteri Gunung Ledang. Perjalanan untuk sebuah rasa cinta itu dikongsi bersama watak-watak yang terlalu dekat di hati. Seperti yang aku nyatakan sebentar tadi, cinta itu harus mentaati hukum di mana cinta itu bersifat sejagat. Jadi tiada sebab kenapa cintu itu tidak boleh diraikan bersama teman-teman yang setia dalam kehidupan ini.

Demi cinta yang agung, aku menghargai setiap watak yang hadir, pernah hadir, dan akan hadir dalam lingkungan yang mungkin berbeza-beza. Untuk semua yang hatinya penuh dengan rasa cinta kepada mereka-mereka yang layak, selamat meraikan CINTA selamanya.

CINTA yang DI ATAS itulah CINTA paling Berharga.

2 comments:

diana ghazali said...

wah. sungguh penuh dgn haruman cinta ye entri ini. dah puas duk umah main ngn baby?

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

merindui baby. muahh.