Thursday, January 7, 2010

mereka kasih cinta aku

Hidup perlu ada kasih sayang. Perlu selalu wujud rasa mengasihi dan dicintai. Baiklah, cinta tak perlu tipikal. Di sini, konteksnya berbeza. Bukan antara lelaki dan wanita. Sebut cinta, itu saja dalam otak, kan? Sila fikir di luar kotak. Dalam kotak gelap. Tak nampak. Ok, aku tahu tak ramai sayang aku sejujurnya. Tapi aku tabah. Tak perlu gopoh. Gelabah jauh sekali. Cuma aku doa, panjangkan peluang aku untuk bersama insan-insan ini. Dunia aku kekurangan warna tanpa mereka mengelilingi aku. Inilah mereka;



Nurul Iris Safwa


Mohammad Adam Hafiey

Sara Abida Zulfa

Nurul Ieyman Safiyyah

Mohammad Aiman Syafiq
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ok, yang seorang ini membuatkan perjalanan emosi menjadi lebih lambat. Langkah rasa terlalu lembap. Baiklah, aku mengaku kalau sebut nama dia, aku boleh menangis. Perkenalkan,
-
-
-
-
-
-
-


Raudhatus Syifa'

Tepuk, tepuk, tepuk. Walaupun Syifa' tak pernah tahu yang Alang ni pakcik Syifa', tapi Alang reda dengan apa yang Tuhan bagi. Cuma Alang kesiankan Mak Tok sebab Syifa' tak pernah panggil Mak Tok. Abah Aki pun. Walaupun Syifa' tak pernah tahu yang kami sekeluarga juga adalah keluarga Syifa', tapi kami sayangkan Syifa'. Syifa' jadi budak baik ok. Dah besar nanti, Syifa' akan faham semuanya. Insyaallah.

Ayuh kesat air mata. Damn!!!

4 comments:

ainguzzle said...

hmmm.. korg da tade connection lgsung eh ngan dia. aku ingt lg dulu, pgrm gemilang ko bwk dia kan.

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

connection tu ada. tapi sgt jarang berlaku. dan setiap kali connection tu wujud, dia seakan berada di dunia asing. masa tu dia kecik lagi masa aku bawak dia dtg gemilang. and masa tulah polis called abg aku atas tuduhan menculik anak sndr. aku rasa sgt kejam manusia itu. polis juga kejam. aku benci polis. aku benci. benci. benci.

ainguzzle said...

takpe. asalkan ikhlas. aku pon berthn utk beberapa bahan

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

aki ikhlas membenci polis.