Thursday, January 7, 2010

luka itu darah itu pitam itu tidur

Jari aku kena besi. Fuh, aku yang mabuk darah terus dilanda kepitaman. Pitam, berpusing-pusing dunia, lalu terduduk.




Bengkak ibu jari aku. Gila dalam. Darah macam malu untuk berhenti selama sejam lebih. Aku memang gagal dalam bab menghentikan darah dari berterusan keluar macam air.










Rakan sepejabat mengambil plaster. Ah, klasik betul plaster dia.

Serius, aku rasa gila tak kool sebab membenarkan ibu jari aku berbalut plaster klasik ni. Baik, perlu lakukan sesuatu. Sebelum tu, aku nak tidur dulu. Tak tipu, tak larat nak bangun. Tolongggg!!!




zzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzz







Sangat menarik dapat tidur selama sejam di dalam surau pejabat. Misi seterusnya, menuju ke farmasi terdekat. Ok, terus terang je. Bukan nak beli ubat pun. Nak beli plaster baru. Biar nampak kool. Hah, inilah hasil yang tak berapa nak memberangsangkan.



Namanya ialah Mami Momi Kids Plaster.


Nota kaki: Saya adalah penakut darah.

5 comments:

diana ghazali said...

tringat lagi masa form 3, pas blk skolah, kat kedai umi. nak tolak meja, skali, tersangkut ibu jari, lantas terkoyak. AAaaaaa!! trus lari ke klinik berhmpiran. doktor nak gelak je tgk. luke kecik, tapi sy dah nak pitam dah. haha.. penakut darah juga :p

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

darah!!! huh. musuh dalam selimut. tiba2. haha. ingat tak masa kat gambang? kuku kaki sy tercabut. kecoh semua orang. bawak ke klinik berhampiran. 3jari kaki berbalut. dan pergi kelas dgn jari berbalut.

ainguzzle said...

teringat time g induction, main baling selipar, ko tercedera. hampir pitam. ko dan darah memang tak ngam... hii...

tapi dasat eh, kene besi smpai meleleh begitu sekali. hebat. tgh panas eh cuaca.

p/s: tq taruk gambar saya. terharu!

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

aku dan darah mmg seperti 2 items yg tak cocok. aku tabah. ok, induction. aku rase masa tu aku sgt disayangi. rmi mengelilingi aku seolah2 mcm aku dah tak bernafas. mujur takde yg menangis. haha.

ok. sama2 kepada kamu. kamu tak rasa hebat ke gambar kamu ada? heh

ainguzzle said...

aku tumpang cuak dan terkejut. nasib baik ko tak cedera mcm muaz. huuu...

hebat, memang terasa hebat :D