Monday, January 4, 2010

aku sayang dia dan dia tak perlu sayang aku.

Tahun 2010 bermula dengan penuh busuk. Dush, aku perlukan perfume baru segera. Menanti perfume yang akan diterbangkan jauh dari UK. Pemberian ikhlas Adib. Hai, sayang betul adik aku ni kat aku. Beli Hugo Boss walaupun aku sangat bersemangat nakkan Boss Pure. Tapi pemberian ikhlas tu dah cukup mewangikan hadiah tu. Kan? Satu lagi Diesel Fuel for Life (gift set). Walaupun Diesel tak termasuk dalam senarai aku bagi pada dia. Tapi takpe. Sayang Adib. Muahh.

Kenapa busuk eh? Aku memberanikan diri bersuara pada seseorang. Gila tul. Bangang ada, bengong ada, bangsat ada, hah, celaka pun ada. Bapak barai perangai aku. Aku bagitahu je. Tapi dah dia tak suka. Dia dah macam taknak tegur aku. Uwaaaaaa. Ok. Cool. Tapi dah aku sayang dia. Tett!!! Tapi aku tak harap pun dia rasa yang sama. Cukuplah dia nak jadi kawan aku, sahabat aku, teman aku. Yang aku boleh jadi pendamping di dunia dan di akhirat. Yang boleh membantu aku di waktu aku susah. Yang boleh berada di sisi aku bila aku perlukan. Yang boleh jaga aku bila aku sakit. Oh, esok ada treatment lagi. Bullshit!!!

Kawan, aku sayangkan kau. Aku perlukan sokongan dari kau untuk membantu aku dan mengubah aku. Jangan biarkan aku hidup dalam kekosongan. Peluki aku dengan rasa keikhlasan. Jangan penuhi hatimu dengan dendam dan benci. Ah, malas nak jiwang. Ok. Rasa kali ketiga ini sangat sakit. Betul. Yang pertama dan kedua dulu tak sesakit ini. Yang ketiga ni rasa macam kalau ada duit banyak, nak berhenti kerja nak pergi melancong mana-mana. Tinggalkan sekejap Malaysia selama 4 bulan setengah. Taknak berhubung dengan sesiapapun. Balik je, dengan imej baru. Semangat baru. Motivasi baru. Hell yeah!!! Hai, kena cari orang kaya yang boleh tanggung kehidupan aku ni. Gila sial niat kan?

Ok, berhenti beremosi sebentar. Saufi Amri, kau kan salah seorang ahli Civil Society. Mana boleh berfikiran macam orang lain. Kenalah lain daripada yang lain. Ok-ok. Mari meniup angin. Dan terbang bersama aingin. Angin, mari terbangkan aku kepada rasa yang sangat bahagia. Haaah, nikmatnya rasa. Bayangkan boleh terbang macam Harry Potter. Taknak. Nak terbang macam para-para. Comel seh.

Kawan, aku sayangkan kau. Dan kau tak perlu sayang aku seperti mana aku sayang kau. Cukup kau jadi teman, kawan, sahabat aku. Dunia akhirat.

6 comments:

ainguzzle said...

siapakah...

bukan semua org akan syg kita mcm kita syg org kan. sedih juga akan kenyataan ni. rasa mcm tanak syg semua org tapi tak boleh.

so telinga tak baik2 lagi ke. isy isy isy. Hopefuly makin better la.

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

takpe. tak salah untuk kita menyayangi tp kita tak perlu mengharapkan org lain akan menyayangi kita. itu mungkin salah. jadi jalan terbaik, kita muhasabah diri.

ainguzzle said...

muhasabah? positif.

telinga ok tak

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

cuba untuk menjadi positif. selalu negatif kadang kala merimaskan. tp itulah aku kan? oh, telinga. insyaallah makin sembuh dan tak perlukan lagi pembedahan.

ainguzzle said...

oh. alhamdulillah...

ya, kau adalah engkau.

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

aku selalu tak cuba sepenuh jiwa utk menjadi org lain dan menipu. terus terang je. senang.