Wednesday, March 2, 2011

l.i.m.a

Nama kumpulan kami dulu, Group Five. Baiklah, memang kami berenam. Tapi sebab masuk Gemilang, ada 4 group je jadi kami jadikan kami berenam group lima. Semua dah selamat menjadi hak milik pasangan masing-masing. Aku seorang sahaja yang masih teruna.



Ini Diana. Dia dah menjadi Puan Kiman dari tahun lepas lagi. Dia yang pertama menhilangkan status bujang dalam kumpulan kami walaupun dulu dia cakap dia nak jadi yang terakhir. Tapi kuasa Tuhan menyatakan cinta mereka bersatu lebih awal. Semakin bahagia dia sekarang. Alhamdulillah. Walaupun ramai yang cakap dia gemuklah, berisilah, hei pedulikan. Bukan berdosa pun badan meningkatkan isinya.


Zeze pun dah selamat bersama pasangannya, Dayah. Budak kecik ni mengejutkan ramai pihak bila semua tahu dia bercintan dengan Dayah. Tapi kalau dah dalam hati ada taman, apa yang peliknya kan. Asalkan kuasa cinta mampu menguasai segenap rongga badan.


Inilah pasangan paling unik. Lukman dan Aing. Sama-sama menjadi entiti dalam group l.i.m.a. Mula-mula malu. Tapi mahu. Beberapa tahun bersama sebagai teman rapat. Walau dalam hati penuh dengan madah cinta antara satu sama lain. Kan? Akhirnya kerana rasa cinta yang begitu kuat, mereka bersatu juga awal tahun ini.




Dan untuk seorang teman ini, takdir Allah mahu dia bertemu putera idaman di syurga nanti. Moga kebahagian itu akan menemanimu di sana, Sha. Putera idamanmu sedang setia menanti di sana. Kau pasti akan bergembira dan berbahagia.


Allahyarham Safawati Rustamin
1985-2010


Rindu aku pada kalian. Harap kalian akan terus berbahagia bersama insan yang kalian cintai tulus dari hati. Aku juga punya impian yang sama. Cuma Allah masih mahukan aku melayari liku-liku hidup ini tanpa pendamping yang akan terus setia di sisi, susah dan senang, suka dan duka, tawa dan tangis. Moga harinya akan tiba nanti. Insyaallah.

3 comments:

Anonymous said...

insyaAllah.....

ainguzzle said...

kita masih di dalam group yang sama. aku doakan, kita masih kekal berkawan, ada bila memerlukan dan yang penting, kita ikhlas.


aku doakan aku ikhlas supaya aku bahagia bersama kalian


sayang kalian

diana ghazali said...

yeah, love u guys too sampai bila2 :)