Monday, March 21, 2011

raikan cinta

Perancangan asalnya untuk menyambut ulangtahun perkahwinan antara Abg Madi bersama Gjan dan juga Zul bersama Ainul. Dah alang-alang meraikan cinta mereka, aku cadangkan untuk menyambut ulangtahun kelahiran sahabat-sahabat yang lahir pada bulan Mac. Ok, 12 Mac setiap tahun memang aku akan bertambah usia. Makna kata makin tua. Oh, tabahnya perkataan tua itu. Kebetulan 12 Mac tahun ini jatuh gedebuk hari Sabtu dan aku memang balik Kuantan, jadi aku cadangkan untuk meraikan cinta kami pada tarikh tersebut. Bukan sebab itu adalah tarikh keramat aku. Tapi sebab banyak sangat kebetulannya, apa salahnya memilih tarikh tersebut, kan? Hampir 2 minggu merancang. Seminggu sebelumnya, gigih menempah 41 biji cuppies yang shomey lotey dari Puan Yeen. Aku hanya menganggarkan (susah sungguh perkataan ini) lebih kurang 10-12 susuk tubuh sahaja yang akan memeriahkan suasana. Oleh sebab itu makanan hanya ditempah untuk 10 perut sahaja. Hari kejadian, 20 perut datang. Mak aih. Tambah oder, please! Paling haru, aku diberikan tiga k-e-j-u-t-a-n. Terharu. Mari nangis. Kejutan pertama dan kedua, aku tahan air mata. Jangan jatuh ok. Duduk diam-diam dalam kelopak. Tapi masuk kejutan ketiga, mana mampu nak tahan beb. Mujur tak keluar hingus. Fuh. Anda sekalian memang mahir dalam bab menangiskan manusia-manusia sekeliling. Terima kasih ya sahabat-sahabat saya. Saya sayang kalian semua.



Tak semua ada dalam gambar ni. Ada yang dah pulang ke kediaman masing-masing.











1 comment:

Anonymous said...

Alhamdulillah...senyum nampak sampai ke hati dari hati..(^__^)