Friday, March 11, 2011

hmmmmm

Aku mahu merungut. Yang pasti ini bukan untuk yang pertama kali. Aku memang suka merungut. Penat. Kenapa ada manusia yang susah untuk bertimbang rasa dan bertolak ansur. Apa janji itu wujud untuk dimungkiri? Sampai satu tahap aku jadi mengungkit. Aku langsung tak ikhlas. Aku pertikaikan pemberian aku. Itu dosa. Tapi aku juga manusia yang ada hati dan perasaan. Boleh tak kalau tolong jaga? Tak perlu membelai dan dimanjakan. Tapi hormat. Itu sangat penting.

Ada manusia yang memandang status untuk mendekati. Ada manusia yang memandang rupa untuk menjadi baik. Ada manusia yang memandang jantina untuk dikasihi. Susah juga untuk berkasih sayang rupanya. Banyak undang-undang yang terpaksa dikiblatkan. Penat juga.

Eh, entri sekarang banyak yang berlaukkan cerita-cerita negatif. Hentikan. Lepas ini, biar positif dan cantik.

3 comments:

ainguzzle said...

siapa gerangan makhluk itu. aku kenalkah

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

lupakan beliau. aku mau buang beliau.

ainguzzle said...

huuu. serius bunyinya ya.