Friday, January 14, 2011

hari lahir along


14 Januari 1975, Along dilahirkan. Tahun ini, genap 36 tahun umurnya. Selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran. Moga segala-galanya tetap indah untuk hari-hari mendatang. Untuk segala kesedihan yang pernah datang singgah sebentar, biarkan ia terbang. Jauh-jauh, tak ingin lagi dihinggapi. Hapuskan air mata lalu. Moga ia menjadi episod yang disimpan rapi, tak perlu dibuka lagi. Untuk penderitaan yang pernah memimpin kehidupan, pergilah kau.

Pengorbanan yang bukan sedikit, pasti menyakitkan. Namun itu ditolak ketepi, dibuang jauh-jauh rasa menyusahkan. Hanya ungkapan yang terlalu dekat dengan hati kita mampu membalasnya, TERIMA KASIH. Izinkan saya luahkan rasa cinta dan sayang ini. Walau bukan yang terbaik atau teragung, namun ini rasa jujur saya. Walau tak pernah terungkap melalui kata-kata, tapi saya tetap menyanyangi susuk tubuh yang terlalu jujur berjuang untuk keluarga. Ampun untuk segala khilaf, sengaja mahupun tidak.

Moga seluruh kehidupanmu akan terus dilimpahi keimanan dan cahaya. Kebahagiaan yang dicari sudah digenggam. Ia akan berpanjangan, InsyaAllah.

Tuhan, izinkan segalanya berlegar dalam senyuman. Biarkan semuanya berkiblatkan kebahagiaan, biar kami tahu apa ertinya cinta dan kasih sayang. Untuk kesekian kalinya, saya ingin melafazkan, SAYA SAYANG ALONG!

No comments: