Friday, April 17, 2009

cerita manis episod 2

Lokasi: Di sebuah perhentian kereta sewa, Kuantan, Pahang Darul Makmur
Tarikh: Sekitar tahun 1997
Waktu: Sekitar Maghrib. (Mungkin 7.45 malam)

Budak Kecil: Pakcik, nak pergi Sekolah Kebangsaan Bukit Sekilau berapa ringgit?

Pakcik: RM 5.

Budak Kecil: Tapi pakcik, saya ada RM 2 je.

Pakcik: Nak buat apa pergi sekolah malam-malam ni?

Budak Kecil: Saya ada kelas tambahan pakcik.

Pakcik: Naiklah. Pakcik hantar.

Pakcik: Terima kasih pakcik.

Ucapan terima kasih itu akan diualangi setiap kali Budak Kecil mengingati kisah tersebut.

3 comments:

ainguzzle said...

aku penah dengar cerita ini. seronok mengimbau kenangan lama walau itu pahit tapi manis. yeah

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

aku rasa cerita ni manis walaupun masa dulu agak pahit untuk aku lalui situasi ni.

ainguzzle said...

ni untuk entry bawah kot. kiteorg pon penah g beli baju raya bundle. sonot weh. aku rasa macam sandal raya aku sgt cun dedulu. hahha. kanak2