Friday, April 17, 2009

cerita manis episod 1

Tiba-tiba hati aku bagaikan memanggil-manggil untuk mengenang perkara-perkara yang pernah memberi warna dalam hidup aku suatu masa dulu.

1. Duduk rumah kecil yang punya hanya 1 bilik dan berkongsi dengan ahli rumah yang berkapasiti seramai 9 orang. Masa itu, adik-beradik aku baru mencecah angka 7.
2. Gembira yang bukan kepalang apabila berpeluang membeli baju baru di musim perayaan. Beli baju longgok dengan harga yang sangat berpatutan, baju + seluar harganya kurang daripada RM15. Semua mampu memiliki.
3. Berebut-rebut pilih pakaian terpakai yang disedekahkan oleh saudara-mara. Boleh mencetus pergaduhan di kalangan adik-beradik.
4. Dapat pensil warna dalam kotak bersaiz kecil. Rasa macam sangat kaya. Pakcik kayo!!
5. Naik kereta klasik warna hijau. Akhirnya ia dijual dengan harga kurang RM 500. Eh, harga telefon handphone lagi mahal bukan?!

Inilah antara cerita-cerita paling manis yang pernah bertandang dalam hidup aku. Aku makin mengerti erti kesusahan dan kesenangan.

1 comment:

FFMS said...

setelah membaca kisah ini,
daku semakin sayu.......