Friday, January 23, 2009

apa lagi yang mampu dikatakan?

Semalam di ofis aku terima satu sms dari seorg bekas rakan sekelas aku ketika di sekolah menengah. Sms tersebut berbunyi;

"Slm..klu nk tgok x-IHSAN y seksi gle..bli REMAJA 15 Jan m/s 35"


Tiada kena mengena dgn bekas pelajar yg seksi itu. Sekadar hiasan


Saat aku membaca sms tersebut, tiada sebarang rasa terkejut hatta sekelumit pun. Aku yakin, setiap manusia yg pernah menuntut di sekolah yg sama dgn bekas pelajar yg dikatakan "seksi gile" itu, lebih kenal siapa empunya badan itu. Untuk aku mengutarakan pendapat aku tentang perkara yg mungkin boleh diklasifikasikan sebagai melampau ini, mungkin bukan satu idea yg bagus. Sedang aku masih berjuang untuk memperbaiki kelemahan yg ada ini, aku juga perlukan bimbingan.Lagi sekali pertanyaan yg sering aku ajukan pada diri sendiri; apa yg kita cari sebenarnya? Masing-masing dikurniakan akal fikiran yg menjadikan kita sebagai seorg yg waras. Gunakanlah sebaik mungkin. Semoga Tuhan membuka pintu hatinya utk melupakan segala kenikmatan dunia yg menutup pintu-pintu pahala. Juga utk kita semua, moga Tuhan juga membuka pintu hati kita utk menerima segala kebaikan dan kebahagiaan yg hakiki. Amin.

1 comment:

FFMS said...

shokshek sgt!

yg abg sopi tunjuk hr tu la kan?

manusia sentiasa berubah.

cuma , ke arah yg lebih shokshek atau x je.