Wednesday, November 26, 2008

perasaan Itu

Perasaan itu aku pendam
Tapi aku sendiri tertanya-tanya
Kenapa aku mesti begini
Meniti hari yang terbentang
Dalam senyum yang memaksa

Perasaan itu buat aku kecewa
Aku ingin buang semuanya
Semua yang mengecewakan aku
Tapi aku masih tidak mampu
Tuhan,berikanku kekuatan

Perasaan itu satu kesunyian
Mengapa susah untuk menzahirkannya
Mengapa takut berdepan realiti
Aku masih seorang manusia
Yang masih keliru dengan kehidupan

Perasaan itu menjerat perasaan ini
Aku ingin lari bebas
Kaki aku kaku untuk melangkah
Deritanya jiwa ini menggugat keimanan
Aku cuba untuk pasrah

Perasaan itu menambah kekosongon
Apakah erti perasaan itu
Aku sendiri masih mencari jawapannya

4 comments:

diana ghazali said...

Bro, kalo ada problema yg ingin dikongsi dan perlukan teman utk mendengar, awak tahu mane nak cari saya kan...

Saufi Amri Mohamad Zahid said...

problem kah?!!!ada org ckp sy nie lari dr mslh..hahahaha..pnt dah nak lari2 nie..jln lak..hehehehe

FFMS said...

perasaan sntiasa ada.
selagi kita masih di bumiNYA.

ainguzzle said...

perasaan itu berbaur.. sekarang saya mencarinya. apa perasaan saya.




p/s: payah poem ko kali ni. (thinking)