Saturday, November 29, 2008

aku masih lemah

tahun 2008 hampir di penghujung..tinggal lagi sebulan seblm kita semua melangkah ke era baru..tahun nie byk mengajar aku erti sebuah pengorbanan dan persahabatan..saat aku dipandang nista,aku tahu ada mata yg memandang yg cuba untuk mengembalikan keindahan yg pernah hilang..diuji bukannya satu perkara yg hina..Tuhan x akan memberi ujian pada hambaNya seandainya hambaNya x mampu menghadapinya..

pada ketika ini,aku mengharapkan satu sinar yg terang yg mampu untuk menerangi mereka yg kurang senang dgn apa yg aku miliki hari ini..aku cuba untuk menepis segala kesangsian,tapi ternyata Tuhan masih mahu menguji hambaNya yg serba kekurangan ini..Ya Allah ya Tuhanku,padaMu aku memohon,padaMu aku berserah..andai ujian yg Kau timpakan pada hambaMu ini mampu meningkatkan imanku padaMu,Kau teruskanlah..

di mana pun aku berdiri,aku tetap seorang insan yg selalu leka dgn dosa yg sering mendatangkan nikmat..aku cuba buang segalanya yg aku sendiri tahu tiada sinar di penghujung ceritanya..tapi aku tetap menanti untuk sesuatu yg takkan bisa dimiliki oleh insan di dunia..

aku tahu aku bukanlah manusia yg hebat,atau manusia yg mulia,tp aku cuba untuk memperbaiki segala kekurangan dan segala kejahilan yg ada dlm diri ini..aku pernah terleka dgn kehidupan,dan mungkin aku masih terleka dgn dunia yg penuh tipu helah ini..aku pernah sanggup bergadai demi kepuasan diri sendiri yg aku sendiri tahu pada pengakhirnya aku sendiri yg terhimpit..Ya Allah ya Tuhanku,Kau hidupkan aku di atas muka bumiMu ini dlm Islam,Kau keluarkanlah aku dari muka bumiMu ini juga dlm Islam…amin.

1 comment:

FFMS said...

r u having problem?
i'm here my friend.
if u need me, just shokshek me.

semoga kita sentiasa kuat menjalani hidup yg sgt unpredictable.

a u cannot see it, it sees u.

umar al-khatab ada menyebut;

"tidak akan kamu berperasaan gundah walaupun sekali, jika kamu tahu apa yg dicari.."

jadi, apa yg kita cari dlm hidup ni?
semoga kita sentiasa bersama dgn impian yg ingin digapai. walau setingi awan biru.

lots of love;
fifi qasrina