Thursday, January 13, 2011

terbaik

Hari ini dah pun masuk hari yang ke 13 untuk 2011. Sekejap je pun lagi hari yang ke 14. Memang sangat terlambat untuk aku ucapkan "SELAMAT TAHUN BARU!" Untuk tahun ini, aku masih tak punya azam yang betul-betul enak dan indah. Semuanya masih berpaksi pada yang lama-lama. Basi, barangkali. Tapi itu hakikatnya. Mahukan yang indah-indah untuk 2011 dan seterusnya. Yang indah-indah ini bukan hanya secara fizikal. Lebih kuat secara batin. Moga kekosongan itu pergi dan tak muncul lagi.

Terkadang terfikir, kenapa harus punya azam baru setiap kali tahun baru muncul? Sedang azam-azam sebelum ini masih ada yang tak tercapai. Untuk tahun ini, azam aku masih sama. Mahu menjadi yang terbaik. Hamba-Nya yang baik, anak yang baik, abang yang baik, adik yang baik, pakcik yang baik, sahabat yang baik, pekerja yang baik. Ok, apa jua pangkat aku, aku mahukan yang terbaik.

Moga yang terbaik kan selalu mendampingi. Cepat tadah tangan berdoa. Amin.

No comments: