Thursday, January 6, 2011

cintamu

Kerana aku sugguh tak mampu hidup tanpa kau di sisi, aku inginkan kau terus memberikan senyuman itu.

Biar senyuman itu berterusan menghuni jiwa ini, supaya aku tahu aku tak keseorangan melalui perjalanan ini.

Perjalanan yang tak selalu cantik ini akan menjadi indah setiap kali mendengar bicara kasihmu, berterusan kau bisikkan.

Walau bisikan itu tak didendang setiap hari, aku masih mendengarnya seolah kamu di sisi setiap hari, menggenggam jemari.

Ada hangatnya jemari setiap kali dibelai, seolah tak ingin melepaskan, seolah mahu hentikan waktu.

Setiap waktu yang dilalui, akan ada kemanisan bila keperluan cinta ini dipenuhi, seolah aku makin bernafas dengan penuh ketenangan.

Dan ketenangan itu akan tiada akhirnya bila setiap waktu rinduku padamu bergerak lebih laju dari sebelumnya.



Sungguh aku perlukan cinta darimu untukku terus terasa seakan-akan berada di syurga.

Teruskan memelukku, biar segala kesedihan terbang, biar segala kemanisan menyelimuti.

Jangan pernah berubah demi cinta, agar angin ini berterusan mendamaikan.

No comments: