Thursday, June 23, 2011

ini budak sudah mau kawen!


Ini budak sudah mahu menghilangkan status bujang. Minggu depan, InsyaAllah. Entah kenapa aku teruja sangat. Dalam banyak-banyak kawan yang cakap nak kahwin, ini budak bikin aku rasa banyak happy. Semalam, sempat makan pagi dengan ini budak. Ini budak nak bagi kad dia. Mungkin itulah pertemuan terakhir di saat ini budak masih bujang. Lepas ini, jumpa ini budak dengan gelaran suami orang. Dalam teruja dan gembira, rasa sedih pun ada. Banyak perkara yang berlaku dari mula kenal ini budak. Itu tahun 2004, tahun pertama di Matrikulasi. Sekarang sudah 2011. Kenal ini budak, baru aku tahu apa itu cabaran dan dugaan yang terlalu kuat. Entah dari mana datangnya kekuatan, aku sendiri keliru. Dek kerana kekuatan itulah, aku sekarang mampu mengukir senyuman paling manis.

Faiz,
Aku doakan kebahagiaan akan terus menemani kau dan bakal isteri. Hingga ke syurga. Dikurniakan zuriat yang baik-baik. Yang boleh mendoakan kesejahteraan kalian selama-lamanya. Moga semuanya dipermudahkan. Amin

No comments: