Tuesday, November 3, 2009

momen yang aku rindu

Aku tiba dengan harapan
Wajah-wajah mulus itu
Aku tenung dengan sejujurnya
Cuba untuk tidak membezakan
Sedaya upaya mencari titik persamaan
Kerana itulah asas perhubungan
Mata yang memandang
Telinga yang mendengar
Mulut yang berbicara
Hati menyimpulkan
Ah, pergi rasa marah itu
Pergilah sejauhnya
Aku tak merindui rasa itu
Aku ingin ikhlas
Aku ingin setia
Aku ingin jujur

Ok, mereka nakal
Mereka tak mendengar
Mereka tak memandang
Tapi mereka berbicara
Bukan dengan aku
Tapi bersama teman
Hanyutkan rasa marah sekali lagi
Aku tak perlukannya dalam arus rasa ini
Biar ikhlas jadi langit
Biar jujur jadi lantai
Biar senyum jadi udara

Mereka seumpama naskah agung
Aku belek
Aku baca
Aku fahami
Watak-watak yang hadir itu mencipta momen
Warna yang ada itu pelbagai
Itulah yang mencantikkan
Benar, aku rindu momen itu
Benar, aku menangis kerana momen itu
Benar, aku tersenyum kerana momen itu
Benar, aku ketawa kerana momen itu
Benar, aku inginkan momen itu berulang
Ah, aku terlalu bermimpi

Untuk teman-teman semua (Azri, Rizal, Fazli, Lutfi, Nadiah, Jaliah, Dayah Bahari, Dayah Sapeai, Dayat, Adik Dayat, Mastura, Dila, Hasanah, dan Zeti), terima kasih untuk momen-momen yang sempat kita cipta selama tiga hari di sana. Ampun maaf andai terkasar bahasa dan sebarang khilaf.

No comments: